maandag 26 juli 2010

Ding 17 ASOCIAAL ?

Vandaag ding 17, Sociale netwerken: Hyves, LinkedLn en nog andere. De helft van mijn collega's heeft reeds via het Nationaal Archief een Linkedin account. Ik heb het stellige vermoeden dat ze die hebben aangemaakt via deze cursus 23-archiefdingen. Want doen ze er verder wat mee ? Natuurlijk, er zijn en paar enthousiaste doorzettende gebruikers, waaronder mijn Tovenaar. Maar het overgrote deel: volgens mij alleen zo'n account omdat het wel aardig staat. Ook het hier nu aanwezige MT-lid beaamt dat hij er tot nu toe niets mee doet. Het is eerder Hypes dan Hyves! Ik moet er nog eens goed over nadenken: iets voor na je pensionering om toch nog contact te houden ? Zolangzamerhand zijn er wel erg veel van dit soort accounts: Rob aggregeert ze allemaal, je bent anders wel een uur per dag kwijt om ze te onderhouden; kan je in die tijd niet beter een boek lezen, al dan niet via e-book ?

Als bedrijf NA zou je er natuurlijk in de pr-sfeer mooi gebruik van kunnen maken. Wie vóór overmorgen reageert, krijgt 10 % korting op het zoeken naar zijn opa.
Enfin. On verra.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten