dinsdag 20 juli 2010

Ding 15-16: GETWITTER = GEKWETTER ?

Vanmiddag onder de immer uitmuntende leiding van Rob is het twitteren onder handen genomen.
Nadat ik hem in het begin van deze summercourse al een column van Herman 'Jiskefet' Koch onder de neus had gedouwd waarin deze verklaarde dat twitteren onzin was,sloeg Rob meteen terug met een artikel in de Digitale Bibliotheek onder de titel 'Twitter ook' !
Goed, vandaag effe serieus over dit onderwerp. Als verklaard scepticus van twitteren -wat interesseren mij nu al die persoonlijke ontboezemingen, als het belanrijk is lees ik het in de krant of zie ik het op het tv-journaal-, liet Rob mij toch een Twitter-account aanmaken en zijn we wat aan het spelen gegaan. Ik blijf scepticus, maar het volgen van de Volkskrant, NRC en de Rabo-ploeg in de TdF gaf toch wat snelle nieuwtjes.
Ook Rob zijn klachten aan #ns (ns_online) over het ontbreken van electriciteit voor zijn laptop in de 1e klas vond ik een aardige toepassing gezien het feit dat ns onmiddellijk reageerde. Dan is het overigens toch een vorm van e-mail, eigenlijk.
De kranten gebruiken het getwitter eigenlijk als een verwijzing naar hun eigen webkrant.
Dat voorbeeld is in voorkomende wellicht nog nuttig voor ons eigen archief.
Maar ik blijf er bij: ik hoef zelf niet zo nodig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten